سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدای پای آب
 

بیدار شو رسیدیم، بیدار شو رسیدیم !

رفیقم بود که داشت من رو از خواب بیدار میکرد. راستی راستی که خوابیدن روی صندلی اتوبوس چقدر سخته!

از خواب بیدار شدم ؛ بالاخره رسیدیم به بوشهر؛ هوا خیلی گرم بود. همه بیرون رو نگاه میکردند که تابلوی نیروگاه اتمی بوشهر رو ببینن. پس از طی مسافتی که از شهر اومدیم بیرون ، بالاخره رسیدیم به نیروگاه اتمی بوشهر .

هنگام پیاده شدن از اتوبوس ، مسئول اتوبوس تاکید کرد که ورود تلفن همراه و هر نوع دوربین ممنوع است . برای من که دوربینم رو قبل از سفر زده بودم توی شارژ و عکس های قبلی رو پاک کرده بودم ، خیلی ناراحت کننده بود . با خودم فکر کرده بودم که کلی از نیروگاه اتمی عکس می گیرم اما از لحاظ امنیتی ، عکسبرداری ممنوع بود . خلاصه خیلی حیف شد .

بگذریم ... وارد قسمتی از نیروگاه شدیم و توی یکی از سالن ها نشستیم. یکی از مهندسان نیروگاه ، ضمن پخش فیلم هایی از روند ساخت نیروگاه ، در مورد عملکرد نیروگاه اتمی بوشهر ، توضیحاتی دادند . اینکه در اوایل ، ساخت نیروگاه به دست آلمانی ها بوده و پس از اینکه آلمانی ها ادامه ی ساخت نیروگاه رو متوقف کردند ، روند ساخت به دست روس ها افتاد .

در قسمتی از صحبت هاش میگفت : نیروگاه اتمی بوشهر ، بیشتر جنبه ی سیاسی داره تا علمی . درسته که از لحاظ علمی حرفی برای گفتن داره و به تولید 1000 مگاوات برق رسیده اما نکته ی مهمتر اینه که تولید این 1000 مگاوات برق ، فقط بدست متخصصان ایرانی و اون هم در شرایطی صورت گرفته که ایران تحریم بوده و هیچکس فکر نمیکرده که ایران بتونه به این هدف برسه .

به دلیل مسائل امنیتی ، خیلی از نکات رو نمیشه گفت اما این رو بدونید که این چیزهایی که در صدا و سیما در مورد نیروگاه اتمی بوشهر گفته میشه ، یک دهم نکاتی است که در نیروگاه وجود داره . صدا و سیما به دلیل مسائل بالای امنیتی ، نمیتونه بیشتر از این بیان کنه .

در آخر خدا قوت میگم به همه ی متخصصان عزیز نیروگاه اتمی بوشهر که مردونه دارن کار می کنن و باعث سرافرازی ایران شدند و همچنین به خودم افتخار می کنم که ایرانی هستم و پیرو پیامبری که فرمود :

اگر علم در ثریا نیز باشد ، روزی مردمانی از سرزمین پارس (ایران) به آن دست خواهند یافت .




موضوع مطلب : نیروگاه اتمی بوشهر ایران پارس

ارسال شده در: دوشنبه 91 مهر 17 :: 12:57 صبح :: توسط : سید

سلام دوستان!

خیلی خوشحالم و البته هیجان زده! فردا به اتفاق یه گروه داریم میریم بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر ... حتی توی خواب هم احتمال نمیدادم برم اونجا!

اما مثل اینکه راستی راستی دارم میرم ...

خیلی خوشحالم از اینکه دارم میرم به یکی از بزرگترین و مهمترین نیروگاه های کشور عزیزمون ایران البته اون هم از نوع اتمی و هسته ای ...

توی تلویزیون بارها نامش رو شنیدم و درباره اون خبر شنیدم، اما اینبار دارم میرم از نزدیک ببینم .

دارم میرم از نزدیک همت و عزم جوانان ایرانی رو ببینم ... وای که چقدر حال میده .

امیدوارم بزارن عکس بگیرم، اونوقت میزارم توی وبلاگ تا همه ، افتخارات ایران رو ببینن. اما بعید میدونم بزارن عکس بگیرم (به لحاظ امنیتی).

.

.

.

انشاالله تا فردا ... یاعلـــــــــی (ع) .




موضوع مطلب : نیروگاه اتمی بوشهر هسته ای

ارسال شده در: سه شنبه 91 مهر 11 :: 5:51 عصر :: توسط : سید

 
درباره وبلاگ
سلام ... مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما / غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما/ دانشجوی مهندسی شیمی صنایع گاز هستم. زمانی که این وبلاگ رو راه اندازی کردم سال سوم دبیرستان بودم. کم و بیش از سیاست هم میدونم . امیدوارم لحظات خوبی رو توی وبلاگ سپری کنید. در ضمن، من رو از نظرات و انتقادهای خودتون محروم نسازید. یاعلی.
لوگو
سلام ...
مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما / غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما/

دانشجوی مهندسی شیمی صنایع گاز هستم. زمانی که این وبلاگ رو راه اندازی کردم سال سوم دبیرستان بودم. کم و بیش از سیاست هم میدونم . امیدوارم لحظات خوبی رو توی وبلاگ سپری کنید. در ضمن، من رو از نظرات و انتقادهای خودتون محروم نسازید. یاعلی.
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 177296